رئاسة مجلس الوزراء
جهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر

تعاقدات و إعلانات

إعلان

دعوة لمشاركة الجهات المتخصصة في تنفيذ برامج تدريبية لتنمية المهارات الفنية

في إطار أنشطة مشروع " المساهمة في خلق فرص عمل للمرأة في صعيد مصر من خلال تحسين قدرتهن وتنمية التجمعات المنتجة " والممول من الوكالة الإسبانية للتعاون الدولي من أجل التنمية،

يدعو جهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر الجهات المتخصصة للتقدم لتنفيذ عدد من التدريبات الفنية على تنمية مهارات مجموعات الإنتاج العاملة في مجال الصناعات الحرفية القائمة على:

  • مخلفات النخيل بمحافظات (الفيوم – أسوان – الوادي الجديد)
  • أشغال الإبرة والتطريز اليدوي بمحافظات (شمال سيناء أو جنوب سيناء – مطروح)

وذلك وفقاً لكراستى الشروط الخاصة بالمناقصات العامة أرقام : 1م/2021 و2م/2021 الموضحة والمتاحة بأفرع الجهاز بالمحافظات .

وعلى الجهة التي ترغب في التقدم لتنفيذ التدريب لأحد الأنشطة أو كلاهما وفي كل المحافظات أو بعض منها، إرسال عرض فني ومالي يوضح تفاصيل التنفيذ في كل محافظة طبقاً للشروط المرجعية الموضحة بكراستى الشروط المرفقة، مصحوباً بالمستندات القانونية الرسمية للجهة وكذلك المستندات الدالة على الخبرات المطلوبة لتأدية المهمة الاستشارية.

يوجه العرض إلى إدارة التعاقدات – جهاز تنمية المشروعات على العنوان التالى (114 شارع محي الدين أبو العز – الدقي -الجيزة – إدارة التعاقدات – الدور الأول) وذلك في موعد غايته الثلاثاء 28/9/2021

كراسة الشروط - تدريب حرف مخلفات النخيل كراسة شروط -تدريب على منتجات أشغال الأبرة والتطريز اليدوى

للاستفسار يرجى المخاطبة على البريد الإلكتروني:

Khaled.riad@msmeda.org.eg

Mona.ElShafei@msmeda.org.eg


REQUEST FOR EXPRESSIONS OF INTEREST

(CONSULTING SERVICES – FIRMS SELECTION)

Issue date: September 6th, 2021

Egypt

Catalyzing Entrepreneurship for Job Creation

Loan No./89510

Assignment Title: Environmental and Social Capacity building

Reference No. (as per Procurement Plan): EG-MSMEDA-249638-CS-QCBS

The Micro, Small and Medium Enterprise Development Agency (MSMEDA) has received financing from the World Bank toward the cost of " Catalyzing Entrepreneurship for Job Creation" and intends to apply part of the proceeds for environmental and social capacity building consulting services.

The consulting services (“the Services”) include support building the capacity of MSMEDA and its branches, Participating Financial Intermediaries (PFIs), and beneficiaries for implementing the project’s Environmental and Social Management Framework (ESMF). Also, building the capacity of MSMEDA and PFIs to monitor the implementation of subproject or site-specific Environmental and Social Management Plans (ESMPs) as required.

The total period for implementing the consultancy is one year from the date of signing contract with room for renewing contract as needed and with 120 Working days

The assignment is expected to start on November 20th, 2021.

The Micro, Small and Medium Enterprise Development Agency (MSMEDA) now invites eligible national consulting firms (“Consultants”) to indicate their interest in providing the Services.

Interested Consultants should provide information demonstrating that they have the required qualifications and relevant experience to perform the Services (brochures, description of similar assignments, experience in similar conditions, availability of appropriate skills among staff, etc.).

Evaluation Criteria:

The following criteria are mandatory to qualify for applying:

· Physical presence and availability in Egypt.

· Excellent firm expertise working with both English and Arabic languages.

The shortlisting criteria are:

(a) Extensive local experience in the Egyptian context working in a similar field (Supervising the implementation of ESMF activities)

(b) Proven track-record of working with multi stakeholder community.

(c) Proposed Briefed Methodology to carry out the tasks in the EOI.

Interested firms should pay attention to Section III, paragraphs, 3.14, 3.16, and 3.17 of the World Bank’s “Procurement Regulations for IPF Borrowers” July 2016 revised November 2017 & August 2018 (“Procurement Regulations”), setting forth the World Bank’s policy on conflict of interest. In case of conflict of interest related to this assignment:

Consultants shall not be hired for any assignment that would be in conflict with their prior or current obligations to other clients, or that may place them in a position of being unable to carry out the assignment in the best interests of the Borrower. Without limitation on the generality of the foregoing, Consultants shall not be hired under the circumstances set forth below:

a. a firm that has been engaged by the Borrower to provide Goods, Works, or Non-Consulting Services for a project (or an affiliate that directly or indirectly controls, is controlled by, or is under common control with that firm), shall be disqualified from providing Consulting Services resulting from, or directly related to, those Goods, Works, or Non-Consulting Services. This provision does not apply to the various firms (Consultants, contractors, or suppliers), which together are performing the contractor’s obligations under a turnkey or design and build contract;

b. a firm that has been engaged by the Borrower to provide Consulting Services for the preparation or implementation of a project (or an affiliate that directly or indirectly controls, is controlled by, or is under common control with that Consulting firm), shall be disqualified from subsequently providing Goods, Works, or Non-Consulting Services resulting from, or directly related to those Consulting Services.

This provision does not apply to the various firms (Consultants, contractors, or suppliers), which together are performing the contractor’s obligations under a turnkey or design and build contract;

c. neither a Consultant (including personnel and sub-consultants), nor an affiliate (that directly or indirectly controls, is controlled by, or is under common control with that Consultant), shall be hired for any assignment that, by its nature, creates a conflict of interest with another assignment of the Consultant.

d. Consultants (including their experts and other personnel, and sub-consultants), that have a close business or family relationship with a professional staff of the Borrower, or of the project implementing agency, or of a recipient of a part of the Bank’s financing, or any other party representing or acting on behalf of the Borrower, that is directly or indirectly involved in any part of:

i. the preparation of the TOR for the assignment;

ii. the selection process for the contract; or

iii. the supervision of the contract, may not be awarded a contract, unless the conflict stemming from this relationship has been resolved in a manner acceptable to the Bank throughout the selection process and the execution of the contract.

-Consultants may associate with other firms to enhance their qualifications , but should indicate clearly whether the association is in the form of a joint venture and/or a sub-consultancy. In the case of a joint venture, all the partners in the joint venture shall be jointly and severally liable for the entire contract, if selected.

-A Consultant will be selected in accordance with the Quality and Cost Based Selection (QCBS) method set out in the WB Procurement Regulations.

-Further information can be obtained at the address below during office hours (114 Mohie Eldin Abo ELzz St., ELDokki, Giza, Egypt) during office hours 8:30 am to 4:00 pm or send to Email: sandra.zaki@msmeda.org.eg

-Expressions of interest must be delivered in a written form to the postal address or to the email address below by no later thanSeptember 21st, 2021

Attn: Sandra Joseph

Address: 14 Mohie Eldin Abo ELEzz st., Dokki, Giza, Egypt

Cairo, Egypt

Office no: 0233367024 - 0233367026 - 0233366743

E-mail: sandra.zaki@msmeda.org.eg


مناقصة لتطوير وحدة تقديم الخدمات بفرع الجهاز بالقاهرة

في إطار برنامج المساندة لمصر ولجهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر (المكون القانوني والتنظيمي) الممول من البنك الأوربي لإعادة الإعمار والتنمية،
يعلن جهاز تنمية المشروعات والبنك الأوروبي لإعادة الإعمار عن مناقصة خاصة بأعمال البنية التحتية لنظم المعلومات والأجهزة والمعدات وتطوير البرامج لوحدة تقديم الخدمات بفرع الجهاز بمحافظة القاهرة. وعلى من يرغب في التقدم للمناقصة تسجيل بياناته إلكترونيا باللغة الإنجليزية على موقع البنك الأوروبي لإعادة الإعمار –بوابة المشتريات الإلكترونية-من خلال زيارة الرابط التالي:

ولمعرفة شروط وتفاصيل المناقصة، يرجى زيارة الرابط التالي مباشرة:


https://ecepp.ebrd.com/respond/Q587NE8Y5W
مناقصة لتطوير وحدة تقديم الخدمات بفرع الجهاز بالقاهرة

في إطار برنامج المساندة لمصر ولجهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر (المكون القانوني والتنظيمي) الممول من البنك الأوربي لإعادة الإعمار والتنمية، يعلن جهاز تنمية المشروعات والبنك الأوروبى لإعادة الإعمار عن مناقصة خاصة بالأعمال الهندسية والمقاولات لتطوير وحدة تقديم الخدمات بفرع الجهاز بمحافظة القاهرة، وعلى من يرغب في التقدم للمناقصة تسجيل بياناته إلكترونيا باللغة الإنجليزية على موقع البنك الأوروبي لإعادة الإعمار –بوابة المشتريات الإلكترونية-من خلال زيارة الرابط التالى:


https://ecepp.ebrd.com/delta/signup.html?userType=supplier

ولمعرفة شروط وتفاصيل المناقصة، يرجى زيارة الرابط التالي مباشرة:


https://ecepp.ebrd.com/respond/Q587NE8Y5W

جهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر الكائن مقره الرئيسي في 120 شارع محيي الدين أبو العز – الدقي– الجيزة يعلن عن

 طرح المناقصة العامة رقم3ع/2021 لإدارة وتشغيل منصة المشروعات الصغيرة وبتأمين ابتدائي قدره35.000جنيه، وتأمين نهائي قدره 5% من قيمة التعاقد، علماً بأنه يتــم تطبيـق القـواعـد والإجراءات الخـاصـة بـدليـل الإجراءات والسـياسـات بجهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر على هذه المناقصة ويتـم الاسترشاد بـقـانون 182لسنة2018 فيمـا لـم يـرد بـه نــص بدليل الإجراءات.

  • تعقد جلســة الاستفسارات يوم (الأحد) الموافق 15/08/2021 في تمام الساعة الحادية عشر صباحاً وحتى تمام الساعة الثانية عشر ظهراً بمقر الجهاز.
  • تعقد جلسة فتح المظاريف الفنية يوم (الاثنين) الموافق 23/08/2021 في تمام الساعة الثانية عشر ظهراً وحتى تمام الساعة الثانية عشر والنصف ظهراً بمقر الجهاز.
  • ويتم الحصول على كراسة الشروط من الإدارة المالية بالعنوان عالية بموجب خطاب تفويض رسمي مختوم بخاتم الشركة موضح به بياناتها من أرقام هواتف/فاكس/ بريد الإلكتروني/مسئول المبيعات وذلك مقابل سداد 300 جنية للكراسة الواحدة.
  • على الراغبين في الاطلاع على كراسة الشروط والمواصفات التوجه لمقر قطاع المشتريات والتعاقدات الكائن في 114 محيي الدين أبو العز- الدور الأول – الدقي - الجيزة .

جهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر الكائن مقره الرئيسي في120 ش محيي الدين ابو العز – الدقي – الجيزة

يعلن عن بيع عدد (26) سيارة وعدد (5) دراجة بخارية مستهلكة بنظام الممارسة العامة في تمام الساعة الثانية عشر ظهراً من يوم الأحد الموافق 15/08/2021 بالعنوان عالية

  • يتم البيع لكل سيارة على حده والبيع لكامل (5) دراجة بخارية لوط واحد 
  • يتم الحصول على كراسة الشروط من الإدارة المالية بالعنوان عالية وذلك مقابل 500 جنيه للكراسة.
  • تتم المعاينة يوم الجمعة الموافق 06/08/2021 من الساعة التاسعة صباحا حتى الساعة الرابعة عصرا بجراج جهاز تنمية المشروعات بالعنوان التالي 8 أ ش حسين حجازي القصر العيني.
  • تخضع هذه الممارسة للقـواعـد والإجراءات المعمول بها بجهاز تنمية المشروعات المتوسطة والصغيرة ومتناهية الصغر ويتـم الاسترشاد بـالقـانون 182لسنة 2018 فيمـا لـم يـرد بـه نــص بدليل الإجراءات.

Publication Note GTAI-Website

Tender – Notice: German Financial Cooperation with Arab Republic of EGYPT

Consulting Services for Technical Assistance – Phase A (Immediate and Essential Activities) in the project “Financing for Micro-, Small and Medium Enterprises” (MSME) II

 

Country

Arab Republic of EGYPT

Deadline for receipt

February 22 nd 2021, 15:00 Local time Frankfurt/Germany

Title

Consulting Services for Technical Assistance – Phase A (Immediate and Essential Activities) in the project “Financing for Micro-, Small and Medium Enterprises” (MSME) II

Project No.

201665066

Type of Tender /Stage:

One stage tender with Post-Qualification Process, which requires among others: Experience in German Financial Cooperation in the implementation of SME programs with the financial sector AND a Local Consultant as a Partner or sub-consultant.

The tender is subject to the „Guidelines for Assignment of Consultants in Financial Co-operation Projects“.

The Consultant selected in this tender will be allowed to participate in future tenders for later phases of the Services of the Implementation Consultant.

Tenderer/Employer

Micro, Small & Medium Enterprise Development Agency (MSMEDA) – Cairo, Egypt

Project Measures and requested Consultant Services

The Consultant will support the MSMEDA in the implementation of the Financing for Micro-, Small and Medium Enterprises project by supporting the elaboration of the proper policy and credit-line document and procedures, especially in the field of ESIA, and by giving advice on the individual loan applications where required.

The services shall start at the beginning of April 2021.  The estimated time-input is 150-200 expert days in a service period of 6-9 months.

Further Information

www.financial-cooperation.com/Tender/Egypt/SME-506410.htm.

Email of Tender Agent: Dr.Lindlein@financial-cooperation.com

 



دعوة لابداء الاهتمام للتسجيل والتأهيل

الجمعيات والمؤسسات الأهلية والنقابات والغرف المهنية وشركات التوظيف وشركات التمويل متناهى الصغر
لتنفيذ مشروعات تنموية